Fortfarande sjukskriven

I torsdags hade jag möte med läkare nummer tre sen jag flyttade till min nya hemort. Det blir typ sex månader sen adressen ändrades. Gör mig illa till mods. Alltid ny, ingen kontinuitet. Och så magkänslan.

Att ha ny läkare varje gång är en sak, men när första intrycket och känslan av att träffa en människa säger mig bokstavligen ”otäck” är en annan sak. Det är sällan jag får den känslan av en människa, men läkaren i fråga var så tydlig med sina energier. Hade lust att springa ut från rummet flera gånger under tiden jag var där. Flykt beteendet ville ta över så pass att jag verkligen gick in i försvar och hade stundvis behov att bli riktigt utåtriktad och aggressiv. Varje minut, varje sekund var en plåga. Otäck var bara förnamnet.

Kom därifrån utan konstigheter. Fortsatt sjukskrivning.

Hoppas jag aldrig mer får samma läkare igen. Huu.

Det här inlägget postades i bipolär, känslor, läkare, mående, sjukskriven. Bokmärk permalänken.

Kommentera

