Inget någon ens kan hitta på

Mitt liv i ett nötskal. Livet jag har levt och det jag har idag kan man inte ens hitta på. Skulle man göra det skulle ingen tro det var sant. Ja, välkommen till mitt liv. Där verkligheten inte alltid är svårt eller vitt. Där verkligheten är den det är.

För tio år sen satt jag och pratade med E. Det hon sa då har återkommit fler gånger sen sen dess, men aldrig så klockrent som nu: ”Ditt liv kan man inte ens hitta på”.

Samtal med Sol idag säger jag samma sak… Inget som man ens kan hitta på. Hon känner mig bäst. Si så där trettio år tillbaka. Vem ska man annars kunna ringa när det krisar? Försöker förklara läget idag. En sak i taget. Hon hänger liksom inte med i vändningarna och det om nåt betyder att jag ligger illa till. Alltså, om jag inte riktigt får henne att hänga med i svängarna så vet jag att det står illa till i min verklighet.

Och ja, hon tycker att E:s påstående om att mitt liv inte ens kan hittas på. Sant. Oavsett hur jag vrider och vänder på det så är det bara något jag lever med men inget som man skulle fantisera ihop på en bra dag.

Nå. Sova. Eller nåt. Kanske. Beror på om verkligheten knackar på altandörren.  

Det här inlägget postades i boende, historia, känslor, mående, vänskap. Bokmärk permalänken.

Kommentera

