Just nu är det många som ringer

Det finns en jävla massa nackdelar med att ha så fina mildrande mediciner att man missar det som egentligen händer i kroppen. Som nässpray för att näsan rinner. Halstabletter för att man har rethosta och halsen kliar. Även sådana där som gör att slemmigheten i hostan inte märks. Det finns febernedsättande som gör att man fortsätter som vanligt som om inget är fel i kroppen. Och det där med att ibland få svårigheter att andas och andfåddheten avhjälps med lite astmaspray.

Jag borde veta bättre. Jag vet bättre. Veckor av ”småkrasslighet” har lett till det där jag varit rädd för: lunginflammation. Har haft det förr. Inte bara en gång. Så jag borde lagt märke till varningssignaler. Men som jag skrev ovan… Mediciner till det ena och det andra har bara dolt det som händer. Jag vet hur det känns att ha det. Jag vet hur det känns. Och nu… Och nu sitter jag här. Väntar på samtal från vårdcentralen så jag kan få tid till läkare snarast möjligt. Definitivt innan helgen, helst så ja.

Just nu är det många som ringer… Blöö.

Det här inlägget postades i astma och allergi, feber, läkare, mående, medicinering, sjukskriven, telefon, vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

