Just nu är det många som ringer III

Jag har svårt med det här att ta tag i saker och ringa samtal. Kan skjuta på saker och ting till det yttersta. Speciellt när jag är i depressionen då det påverkar hela min självkänsla. Påverkar känslan av att ha rätt att finnas till liksom. Vill ju inte störa och så vidare. Första kontakten är svårast.

Med det sagt så tog jag tag i saken och ringde vårdcentralen angående sjukgymnastik. Behöver ta tag i det här med röra på mig. Har ju hört att det ska vara bra för måendet. Att bara ta mig iväg och fixa gymkort eller annat störs av det faktum att jag också har fibromyalgi som ställer till det. Hjälp med att finna något som passar och funkar i längden är liksom viktigt just nu.

Samtalet till växeln resulterade i att lyssna till datorn som ville att jag skulle trycka på en massa knappar och slå in personnummer och så vidare. Observera nu att jag ringde det här samtalet igår (onsdag) förmiddag och den tid datorn gav som alternativ till att bli uppringd fick mig att haja till. Jag accepterade den dock, men oj säger jag bara. Tiden jag har att passa när det gäller telefon tid och bli uppringd är imorgon (fredag) eftermiddag.

Har reagerat på att tider som getts och då jag blivit uppringd gällande sjukvården har varit si och så. Som mest har jag fått vänta sex timmar. Nu blev det dagar. Så, nu måste jag ju komma ihåg att det ska komma ett samtal en viss tid imorgon eftermiddag. Okänt nummer på displayen kan ju resultera i att jag inte svarar.

Tummen ur är det ju. Ta tag i sina demoner. Möta sig själv i spegeln. Det viktigaste först. Och så vidare och så vidare.

One response to “Just nu är det många som ringer III

Kommentera

