Hungrig? Mat?

Jepp. Efter att ha varit sjuk och inte så värst inställd på massa matlagning så befinner jag mig nu med matfunderingar och sug efter flottigheter. Alltså. Jag skrev för några veckor sen om hur jag faktiskt var sugen på soppa, speciellt vitkål. Jodå. Har fått i mig några kilo vitkål sedan dess. Inte så att jag bara ätit vitkålssoppa i tre fyra veckor, men ändå.

Nu när jag verkar nått vitkålskvoten för den här gången och funderar på dagens måltid eller kvällens likaså blir det liksom stopp. Vet ju vad jag har hemma. Vet vad jag tycker om och går fort att göra. Ändå så verkar det enda jag kan fundera på är pizza. I flera dagar nu har jag funderat på olika varianter och pålägg. Just nu är jag tydligen inne på familjepizza storleken och då för mig själv. Inte skulle jag dela med mig av den.

Jaha. Jag vet ju att jag köper inte pizza och äter för mig själv. Har nog gjort det en eller två gånger i mitt liv. Totalt trist och tråkigt att sitta med själv. Har också slutat med att jag fått äta på den i ett par dagar. Så det där med familjepizza för mig själv kommer inte att hända ändå. Även om det skulle vara förbannat gott. I alla fall första tuggorna.

Har en portion av vitkålssoppa kvar i kylen. Det blir sen lunch idag. Känns sådär upplyftande att sitta med det återigen. Blir inte att inhandla vitkål nästa gång jag ska handla så som det känns just nu. Vi får se vad det blir för mat som tillagas även om jag mest är sugen på pizza just nu. Inte ett dugg sugen på soppa i alla fall.

Kommentera

