Om ikoner

Vad blir kvar när dagens ikoner kommer att lämna jordelivet? Eller dom som redan gjort det, om så bara i år?

Kom in på det där när jag var hos Neo tidigare idag. Frågade om han såg nyheten om att Kirk Douglas fyllde hundra för några dagar sen. 100. Och började fundera om hur gammal sonen (Michael) var. Därefter en hel lista med namn.

Pacino, De Niro, Stallone, Connery, Ford, Walken, Nicholson, Sutherland och många andra har kommit upp i ålder. vad blir kvar när dom försvinner? 

Att dom ovan och många andra som jag inte nämnt har tagit över efter namn som Brando, Price och andra. Vad har vi kvar när dom ovan inte finns längre? Jag kommer inte på några namn förutom Depp och Sutherland.

Och året som varit hittills har tagit många inom musikvärlden ifrån oss. Började med Lemmy sista dagarna förra året. Sen kom Bowie, Prince och nu senast Cohen.finns det såna ikoner idag? Bland dom nya menar Jag? 

I filmvärlden kan också göras en lista, men låter bli. 

Kanske är det bara jag som fastnat i något som jag inte har namn på. Så mycket film som jag tittar på har liksom inte missat så mycket egentligen. Beroende på genre visserligen. Men ändå.

Vad har vi kvar när ikonerna är borta?

Det här inlägget postades i ålder, kärlek, memory lane, sett, TV, vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

