Läkning pågår

Det har gått några dagar sen jag fick komma hem. Första dagarna gjorde jag inte många knop i och med såren efter operationen. 

På ett sätt är det bra att ha bra läkkött, sår läker fort. Nackdelen med att det synliga som läker fort gör att jag inte tänker så mycket på det inre. 

Svårigheten ligger i det här med äta. Fortfarande ofrivillig vegetarian. Inte för att jag måste, utan för att det är skonsammare mot magen. Ligger inte och jäser i magen lika länge som köttprodukter. 

Tillfälligt. Just nu funkar det. Bara ovan att äta så regelbundet som jag gör just nu. Vet ju att det är önskvärt att ha dom rutinerna. Men ovant. 

Fortsätter att ta en sak i taget. En dag i taget.  Viktigaste först. Just nu ta hand om mig och låta kroppen läka i sin takt. 

Kommentera

