Fyrafyra

Vet inte riktigt hur jag ska tycka om nya åldern. Njah summerar det bäst skulle jag tro. 

Firade jag? Inte så mycket. Ingen tårta om man säger så. Fejan visade mig ex antal grattis-önskningar. Glad? Njah. Tacksam? Mjo. Inte direkt så att många av dom skulle komma ihåg det av utan påminnelsen på fejan.

Dock saknade jag två. Ändå kan jag inte vara arg eller bitter över det. Livet gör sitt. Och jag får acceptera läget för vad det är. Vissa saker kan jag inte tvinga andra att förstå.  Det är som det är. 

Ändå. 

Livet går vidare.  Nu ålder. Vad det nu än betyder egentligen vet jag inte.  Bara att jag vet att en del skiter fullständigt i vilket. Men hey, har ju inte firat övergången till ny siffra sen jag fyllde 30.

Men å andra sidan blir vi kvinnor inte äldre än så? 

Njah.

Det här inlägget postades i ålder, bipolär, familj, fest, folk, känslor, vardag, vänskap. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fyrafyra

  1. Josef Boberg skriver:

    Jag är halvvägs 150 år LivsErfaren – och det är rätt OK.

    Allt som har en början har ett slut – och det är väl tur att det är så.

  2. Fick ingen tårta jag heller, men fick umgås lite med tjejen jag älskar, det gjorde dagen guldkantad för mig!

  3. Apropå rubrikfrågan – så är mitt svar Ja (det är inget aprilskämt – för jag åt bort min livshotande kärlkramp – som slog mig i backen som en klubbad oxe mer än en gång – för ca sex år sedan) – därför att med ett tjänligt dricksvatten, kosttillskott av magnesium och dr Annika Dahlqvists artegna = hälsobringande LCHF-kost – som befriade henne från övervikt, tarmkatarr (IBS), magkatarr och matstrupskatarr, fibromyalgi, reumatisk värk, utmattningsdepression, sömnproblem, snarkning och irritabel blåsa mm – så går det att äta sig frisk fysiskt och psykist – bevisligen – genom att dramatiskt minska på socker och kolhydrater

    • Det jag skrev ovan är inklistrat från ”Josefs” blogg, jag bemötte hans sakframställningar i tur och ordning, men det går inte att ha så långa inlägg på denna webbplats, därför kom inte mina svar med. Det blev gratis reklam för hans pseudomedicinska påhitt, tyvärr.

  4. @Josef Så du menar att ni har ett botemedel vad gäller fibromyalgi??

  5. Du skriver också: tarmkatarr (IBS). Nu är det ju så att, från 1177 Vårdguiden: ”IBS är en funktionell störning i mag-tarmkanalen där tarmen bland annat har ett stört rörelsemönster. ”
    Du kan få min mage att bli bra genom att jag äter LCHF-kost? Varför inte på samma gång få mig att äta kalvhjärna? Ha en kost bestående av dräpta hundar?

Kommentera

