Älskad röst från förr

Jag har dom. Dom finns där. Väninnor från förr som jag inte pratar så ofta med. Men när det händer försvinner allt annat under tiden vi pratar ifatt oss på några timmar. 

Har haft ett sånt samtal idag. Hela eftermiddagen efter lunch. Och som jag saknar henne. Blir alltid värst när man lagt på. Saknaden alltså. Dags att ses igen säger man. Sen går åren igen. Blir lätt så när våra liv inte är i samma del av landet. Senaste gången var tio år sen vi sågs. Tio år. Visserligen pratat i telefon under åren, men ändå. Och ändå känns det som igår. 

Kommer nog le resten av dagen. Blir alltid så när jag pratat bort några timmar med henne. Den här gången är jag välkommen och hälsa på med katt och allt. Ser fram emot den resan. Får bara boka in när det passar henne. Jag kan ju när som som det ser ut nu. 

Älskade söta lilla Zoe. 25 år sen vi lärde känna varandra ❤ 

Kommentera

