Ofrivillig vegetarian II

Fortfarande vegetariskt. Nästan helt. Inte frivilligt. Kroppen framför allt magen har sagt sitt. Hjärnan vägrar acceptera det fullt ut. 

Förra helgen blev det buffé. Jag valde det jag vill och tyckte var gott. Betalat priset sen dess. Magen vill inte alls som jag vill. Sen gallstensoperationen är det tack och godnatt för vissa saker. Jag har väl inte accepterat det helt. 

Bara att gilla läget och ta det för det är. Egentligen lider jag ingen nöd. Som till exempel idag: hemmagjord klyftpotatis med ungstekt broccoli, färska champinjoner och tomater toppad med fetaost. Som sagt kunde vara värre även om jag föredragit grillad kyckling eller fläskfilé till. 

Bara att gilla läget och acceptera läget. Kropphelvete.

Det här inlägget postades i mat, mående, vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

