Vårstädning deluxe

Kände för att städa ut lite skit. Inte bara det som är mitt utan också det som tillhörde lägenheten den länge.

Blev att verkligen rengöra fönster. Påminn mig om att aldrig röka inomhus igen. Speciellt om jag bor där. Och jag har inte bott här.

Golv till tak i både kök och badrum. Både mitt och lägenhetsinnehavaren. Blä säger jag bara.

Ut till återvinningen med förpackningar och tidningar.

Och efter välbehövlig middag blev det att rensa även på Facebook och telefon. Kändes som det behövdes. Vissa saker från förr behöver inte finnas kvar. Oavsett om det gått år eller månader.

Rensa rensa rensa. Känns som bra mantra inför framtiden. Gör av med skiten. Ta vara på det som följer. Andas. Livet borde bli enklare utan massa bagage från förr. Städning är aldrig fel oavsett nivå.

Inatt är de en stor högtid för häxor. Nog dags att ta vara på det som är mitt.

Trevlig valborg på er!

Kommentera

