Tyst i huset

Vet inte. Vaknade i morse av någonting jag trodde var katten som höll på och möblera om i garderoben. Visade sig sen vara polisen som huserade nere hos grannen. Ni vet den där jag förbamnat över tidigare. Avspärrat och poliser med kamera och grejer. 

Morgonkaffe och så påringning av polisen några timmar senare. Frågor om jag hört saker igår eller natt. Njae, inte mer än att jag blev förvånad över att det blev tyst innan tolv och jag kunde sova utan att ha tv:n på. Det om något är ovanligt. Tro mig. 

Fick inte veta vad som faktiskt var orsaken till pådraget, och inget om det på nyhetsflödet heller. Fortfarande ingen aning om vad allt handlar om. 

Ovant med tystnaden nerifrån. Känns lite obehagligt ändå i och med polisen idag. Det där med att vara cynisk och förvänta mig det värsta av folk och måla fan på väggen underlättar inte direkt. Svårt att njuta av att inte bli störd av sin granne när man inte vet vad som faktiskt hänt. Polisen knackar ju inte på utan anledning likaom.

Blir nog att sova med tv:n på. Någon form av normalitet får man nog ha ändå.

Det här inlägget postades i boende, djur, folk, grannar, mående, myndigheter, sömn, TV, vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

