Maj igen

Försöker ignorera att vi är inne i maj igen. Försöker ignorera att det är söndagar i maj igen. Försöker ignorera att vi är inne i mitten av maj igen. 

Svårt att ignorera när allt kretsar kring EN specifik dag i maj. Finns ju nackdel med att vara finska i Sverige. Det betyder ju att vi har TVÅ söndagar i maj att komma ihåg och uppmärksamma. Kunde de inte iallafall ha samma dag så jag slapp ha det så här.

Jag pratar om mors dag. Det är ju fortfarande så att man då skulle ha en mamma att vilja hylla för sin mamma egenskaper. 

Maj för mig är bara en raksträcka av ångest. Möts dag på finska sidan och den svenska. Två söndagar som får mig att välja bort facebook. Påminns ständigt om hur det ska vara. Borde vara. Är för andra. 

Så det att hon fyller år i maj också. Behöver jag säga mer? 

Kommentera

