Saker händer av en anledning på riktigt

Idag, just nu, sitter jag ute på gården och försöker smälta gårdagens händelser. Så mäktigt.

Korparnas kraxande på förmiddagen. Hur en av dom följde mig en bit på vägen när jag åkte in för bokad möte. Första gången som någon av dom visat sig för mig. Undrade då vad det var som var speciellt just då. Vad korparna ville. Tänkte på det mest hela dagen. 

Tillbringade eftermiddagen med att packa ner mer av mitt liv. Saker som är kvar hos Neo. Blev att ta oss till pizzeria med serveringstillstånd och åt och tog några öl. Bara det där att stanna lvar och välja att ta några öl tillhör ovanligheterna. Första gången igår tror jag bestämt. Fick sen bordsgrannar som visade sig vara från Norge. Blev att dela bord och umgås med dom resten av kvällen. 

Visade sig då att damen är medial och hon sa en massa saker som fick mig helt ställd. Fortfarande sådär att det snurrar av allt som vi pratade om. Alla intryck. Allt hon sa. Allt hon delade. Allt om mig jag inte ens säger till mig själv. Shit säger jag bara.

Försöker få ihop hela kvällen och henne men det kommer ta tid att smälta. Och hon säger att det var meningen att vi skulle ses. Och att hon kommer att vägleda mig i att öppna upp det som varit stängt. Hon är dock svagare än mig så tills vi finner min guide skulle hon handleda mig. Jag är tydligen riktigt stark i min förmåga inom det andliga. 

Det skulle vara tufft ett tag till i mitt liv men att det är på väg att vända då jag nu skulle påbörja den resa och väg jag skulle gått för länge sen. Skulle se tiden ute på landet som möjlighet att ladda batterierna och vara i stunden så löser det sig. 

Innan vi skildes åt gjorde hon av med den mest negativa energi som satt sig fast på mig. Eller som hon sa att damen kommer att finnas där med banden är av. Att hennes makt över mig finns imte mer. Någon jag inte är dugg förvånad över valt att göra så. Hon sa samma sak om denna dam som tidigare medium så till mig: ”Hon var inte snäll när hon levde och är definitivt inte snäll i andevärlden heller”. Denna hon är min gammelmormor. Tydligen är det hon och hennes påverkan som håller mig tillbaka och får mig att nedvärdera mig så hårt som jag gjort. Att det varit gammelmormor som hållt mig tillbaka i allt. Vi får se om det blir så som hon sa om att jag kommer att märka skillnad väldigt snart.

Så ni förstår att det snurrar i huvudet just nu av intryck och vad som sades igår kväll. Har säkert glömt hälften redan. Men det är väl normalt. Får helt enkelt fråga henne när jag skriver första kontakten. Just nu är dom på semester och jag behöver landa i det här.

Och korparna kraxar i skogen bakom huset. Saker händer av en anledning på riktigt. 

Det här inlägget postades i andlighet, folk, känslor, korpar, mående, vardag, vänskap. Bokmärk permalänken.

Kommentera

