Lite mycket sammanträffanden

Vet inte. Känns sim det är väldigt mycket Norge i år. I mitt liv alltså. Först tv-program, dokumentärer och liknande. Sen självklart musiken och banden därifrån. Dom jag träffade i våras på födelsedagsfesten. Nu i förrgår paret från Norge som vi träffade på uteservering. Känns också som om det är enda bilar jag hamnar bakom i trafiken. Dom med N på regplåten. 

Igår var också en sån dag. Regplåtsmässigt och i antikbod i grannbyn. 

Skulle bara in och titta. Kom hem med två gamla resväskor och skål av norsk tenn. Egentligen inte råd men har ju letat efter gamla resväskor så fick ta mig råd. Fick sen frågan av ägaren till butiken om jag skulle ut och resa. Husfruns särbo frågade samma sak när han senare såg inköpen. Mjo. Det är tydligen så. Någonstans ska jag ju uppenbarligen. Vart är en annan sak. 

Visserligen ska väl jag och Sol ta oss över gränsen och titta runt en dag eller två. Men ändå. Något är det i görningen ändå. Lite mycket påminnelser och sammanträffanden om Norge. Jag måste väl dit helt enkelt.

Skålen? Inte ett dugg konstigt att jag fastnade för den. Hade dock ingen aning om att det var norskt förrän jag vände på den. Och ägaren till butiken säger vid kassan sen att hon precis lagt fram den samma förmiddag. Vi var där innan tolv.

Det här inlägget postades i andlighet, folk, mående, musik, resor, sett, shopping, TV, vardag, vänskap. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lite mycket sammanträffanden

  1. ~Sol~ skriver:

    Jag tänker två dagar. Jag har aldrig sett en fjord och det står på min hinklista. En dag att göra det du vill och en där jag får fånle ut mot havet?

Kommentera

