Jag har en plan

Hoppas bara den funkar bättre än i Jönssonligan filmerna när dom dr orden yttrats. 

Jag har alltså en plan. Kommer inte skriva ner den i detalj här. Vore ju dumt. Eller inte. Skulle kunna göra det. Ändå bär det emot. Vill ju inte jinx it. Det blir ju så fel i Jönssonligan så lika bra att låta bli. 

Måste först fixa lite saker. Påbörja och avsluta. Avsluta är nyckelordet här. För här kan jag inte stanna. Tro mig. Kommer inte tas emot med glada utrop direkt. Men just den delen måste vänta några dagar. Tills jag fått svar på frågor jag har och dom jag inte tror jag hade.

Det där med att vara på väg till något gick definitivt fel den här gången. Helt okej. Erfarenhet rikare. Läxa för framtiden. Definitivt. Jag ser det som nödvändig mellanlandning. En sån där nödvändig mellanlandning för att finna bäring igen. Varit vilse alltför länge igen. Kompassen varit ur funktion alltför länge. Karta har jag aldrig haft.

Påbörja är en annan sak. Enklare. Gjort det förr. Inga konstigheter. Packa ihop och flaxa vidare. Den här gången inget undantag. Ändå annorlunda. Ändå samma. Tror jag har landat i mig själv någonstans. 

Måste bara reda ut lite frågetecken jag har. Pricka av listan jag har. Ganska lång lista. Faktiskt. Klara upp lite saker. Göra grundjobbet ordentligt den här gången. Så blir det bättre början sen när jag väl landar igen. 

Inge flyktbeteendet. Inte den här gången. I så fall hade jag redan flaxat vidare för länge sen. Stor skillnad. Därför annorlunda. Jag är stark. Jag står rak i ryggen. Jag är redo att möta prövningarna som väntar. Jag är.

Jag kommer tvivla. Jag kommer vackla. Jag kommer skrika. Jag kommer att vara ledsen. Jag kommer gråta. Jag kommer till och med hata ännu mer. Men, jag kommer gå framåt. En sak i taget. Ett steg i taget. En dag i taget. Oavsett hur svårt det kommer att kännas så kommer jag att göra det. För jag vet att jag kan. Jag kan.

Frågetecken att reda ut. Finna svar på frågor. Viktiga frågor. Livsviktiga frågor. Även otänkta sådana. 

Men, jag har en plan. Och den börjar jag med redan idag. För efter idag ingen återvändo. För efter idag har jag stått still för länge. Tror jag nått dit jag väntat länge på att komma. När det räcker med allt skit. Att jag behövde bli arg. Så.

Så. Nu är jag här. Nu är jag där jag velat komma. För nu blir det skillnad. Jag är på väg upp. Kommer inte bli lätt. Definitivt inte. Jag vet det. Men jag är redo. Krigaren i mig har vaknat. Redo eller inte. 

Jag har en plan. 

Kommentera

