Saker som verkar hända av en anledning

Inne i stormetropolen igår. Ärenden och få svar på en av frågorna gällande ”Jag har en plan”. Kan bocka av den och saker kan sättas i rullning på den fronten. 

Inte det jag skulle skriva om. 

Brukar passera en andlig butik när jag är inne i stan. Inte alltid jag går in. Passerade den en gång. Blev ändå att välja gå in där då på vägen tillbaka fick jag en känsla av att inhandla ny kortlek. 

Sagt och gjort. Stod och velade. Pillade. Klämde. Kände. Folk kom in och gick ut. Fastnade för en på grund av namnet. Hade den i handen. Fortsatte botanisera bland hennes kortlekar när den jag har i handen slås ifrån mig av en osynlig hand. Tydligen inte för mig. 

Blev en ändå till slut. Står vid kassan. Vi pratar lite. Hon frågar om jag lägger kort. Mjo. Händer men har inte riktigt hittat kortleken som är ”min” på riktigt. Hon ger mig papperslapp. Butiken ska flytta. Okej? 

Slutar med att jag var där inne nästan en timme. Pratar. Samtalar. Lite vägledning. Och från och med första september är jag välkommen till deras så kallade träffar. Lära mig korten. Lägga korten. Träffa likasinnade. Guidning eller vägledning av andra. Bara sådär är jag alltså inbjuden till en grupp av andliga människor. 

Där ser man. 

Tror nog jag ska ta det erbjudandet bokstavligt. Det är väl såhär min andliga resa kommer att börja på riktigt? Inte så att jag inte varit på resan sen jag kan minnas. Nu är det dags för att sluta vara ensam på den. 

Kommentera

