Välkommen hem!


Nu kan jag äntligen skriva om något som varit på igång senaste tre veckorna. Jag har fått egen lägenhet!!! På riktigt. Mitt namn på kontrakt på egen lägenhet. 
Kommer ha ett hem för mig och katten. Kommer att ha allt jag äger och har under samma tak. Det blir att inte ha sakerna nerpackade i kassar eller kartonger. Eller förvsrade på fem olika adresser. Bara vara mig själv. Mig själv och katten. Slippa oroa mig för morgondagen gällande kunna veta att jag har tak över huvudet imorgon också. Slippa ångesten. 

Väntan varit olidlig. Osäkerhet och tvivel avlöst varandra. Processen såååå oändligt lång. Men, kontrakt skrevs under för några timmar sen. Det är på riktigt!!! Nedräkningen har börjat.

Åkte sen ut till adressen. Ett par mil utanför staden där Neo bor. Kollade läget. Kände av. Stor matbutik, några pizzerior och kafe och annat trevligt. Och det känns overkligt. Ändå ser jag på kontraktet och vet att det är på riktigt. Ingen dröm. 

Och hänvisning till rubriken ovan:  

Korparna kraxade Hej och önskade mig välkommen hem. Tydligare tecken än så om att jag hittat hem finns inte i min värld. 

Det här inlägget postades i ångest, boende, fåglar, flytt, framtidsdrömmar, känslor, kärlek, korpar, mående, myndigheter, vardag. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Välkommen hem!

  1. Jag är så glad att du äntligen fått egen lya, och jag tror du kommer må bättre av det. Inte behöva anpassa dig till andras nycker, bara få ta hand om dig själv och lilla kissen.
    Det var kul med korparna, bra att du tar det som ett välkomnande. Jag var så liten när jag såg Omen II så det sitter kvar att korpar är olycksbådande 😀

    • hraven skriver:

      Ska bli så jäkla nice!
      Dom flesta tänker så om korpar. Men, som jag skrivit förr, det är min fågel. Så visst var det så att de kom och sa välkommen hem 🙂

Kommentera

