Synd att dumhet inte gör ont ibland

Alltså.. . Vad är det för fel på folk? På riktigt. Jag vet att det finns folk och sen finns det folk. 

Jag har inte växt upp i bästa förhållande. Inte heller bästa området i stan. Det finns ju den delen i mitt liv. Jag känner folk. Jag vet folk. Inye guds bästa barn enligt vissa men kan ändå vara det bästa jag träffat och känt och haft i mitt liv. 

Sedan dess har jag arbetat med dom som gör en del mörkrädda. Ingen hemlighet det heller.  Har ju skrivit om det förr. Även att jag  har såna som vänner idag. Inget konstigt.

Sen finns det dom som haft allt de velat ha och lite till. Skyddad verkstad som jag kallar det ibland. Och människosynen lämnar mycket att önska. Beteende likaså. Och handlingar får det att snurra i skallen på mig. Ogreppbart. Jag förstår inte. Jag förstår verkligen inte.

Så pass att det är synd att dumhet inte gör ont på vissa ibland. På riktigt. Idag sitter jag mest och undrar vad som fattas när de gör saker. Ingen som helst tanke på verkligheten. Alls. Bara här och nu och i affekt. Man ska inte göra saker och göra livsavgörande beslut i sitt liv bara för att ge igen på någon annan. För att man är sur? Osams? Hur tänker man? På riktigt? Förstår inte.

Oavsett hur mitt liv sett ut och vad jag gjort har det påverkat mig och ingen annan. Skillnad. Oavsett vad så är det jag som får leva med mina val. Visserligen kommer den här få göra det med, men polletten kommer trilla ner alltför sent. Och om jag får rätt så kommer den att skylla på andra för att dens liv går åt helvete. Idiot. På riktigt.

Synd att dumhet inte gör ont ibland.

Detta inlägg publicerades i boende, flytt, folk, mående, vardag, vänskap. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Synd att dumhet inte gör ont ibland

  1. ~Sol~ skriver:

    Jag förstår det som att ditt hemkommande inte gick som önskat. 😦

Lämna en kommentar