Tand för tunga eller inte

Är en av dom som är ärlig och säger vad jag tycker. Jag står för det. Ändå är jag medveten om det och kan välja ha tand för tunga och inte säga allt jag tänker och tycker.

Sen blir jag onykter, på krogen med nya människor. Jag= J Han= H

H -” Jag har flickvän”

J -” Har DU flickvän?”

H -”Ja, jag har flickvän”

J -” På riktigt?”

Vi hade pratat och diskuterat en stund innan. Vet än idag inte varför han skulle påtala om sin flickvän. Vi pratade, inget konstigt. Men vet också att om jag säger sådär i ansiktet på någon så är jag definitivt inte intresserad till och med så illa att jag inte tror någon kan vara intresserad av.

Men, kanske inte det man ska säga i ansiktet på personen man pratar med. Speciellt okänd främmande sådan. Och om jag varit nyktrare hade jag nog valt att inte säga det högt.

Tydligen tog min egen censur semester.

Detta inlägg publicerades i alkohol, fest, folk, kärlek, människor, mående, vardag, vänskap. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar