Söka jobb då

Jo. Trots fortsatt sjukskrivning. Trots att jag knappt klarar 2 h ”jobb” per vecka just nu så har jag gjort det. När jag egentligen inte ens borde tänka på arbetsträning just nu så gör jag mina två timmar dom vekorna jag orkar göra det. Nu har jag då ändå gjort det: Sökt jobb.

Har jag inte hört något från Försäkringskassan angående omprövningen eller om min nya sjukskrivning har jag endast försörjningsstöd att väda mig till och dom kommer flåsa mig i nacken tills jag inte kan springa mer. Då gör jag det här. Ser vad det leder till om det nu gör det.

Om jag är trasig nu, hur tror ni det blir om jag ska jobba heltid på det? Vill jag jobba? Ja, men ett stort MEN just nu kanske heltid vore att ta vatten över huvudet. Det blir det säkert. Jag är inte där än. Långt ifrån. Kräkas kan jag göra en annan dag. För inte ska myndigheter jaga mig till graven idag. Vore jag en svagare människa hade jag redan legat där för flera veckor sen.

Nu tre ansökningar ivägskickade. Det kan inte bli mer än ett nej från dom med.

Detta inlägg publicerades i ångest, framtidsdrömmar, jobb, känslor, mående, myndigheter, Stress, utan jobb, vardag. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar