Luften gått ur helt

Stress och ångest 24/7 sätter sina spår. Spänd som en fjäder och ständig klump i bröstet under dygnets vakna timmar blir tandgnissel och snurrande med avbrott under de få timmar jag sover eller försöker sova. Detta gör att jag nu med pengar utbetalda på kontot ligger som en urvriden trasa i soffan. Stressen och ångesten finns ju fortfarande där. Ändå inte lika påtagligt som under tiden som utbetalning inte sker.

Orken helt slut. Ingen motivation alls. Saker jag borde göra blir ogjorda. Saker jag önskar jag både hade ork och motivation till förblir orörda. Istället blir det att ligga på soffan med favorit i repris på datorn. Valet av vad jag ser på klagar jag inte över. Det är bara allt det där som får mig att hamna i det här tillståndet jag har åsikter om.

Men hey. Man måste väl se någonting positivt i eländet. Kunde varit värre. Kunde ju ligga här utan favorit att se på. Kunde fortfarande varit utan utbetalning. Nu är det ”bara” kroppen och knoppen som är helt slut. Dränerad. Utan ork.

Det gör inget om jag somnar ifrån det jag tittar på. Inte direkt första gången valet av vad jag ser på sker under dom här omständigheterna. Har ju hänt förr. Kan ju det utantill liksom.

Ska bara försöka få ner spänningarna i kroppen. Få ner axlarna. Sluta spänna käken. Försöka andas. Se på favorit. Gosa katt. Kanske blunda en stund.

Blöö.

Detta inlägg publicerades i ångest, bitter, blodtryck, dator, ekonomi, katt, känslor, kropp, mående, myndigheter, sömn, sett, Stress, trött, vardag. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar