Apokalyps skor?

Händer att jag tänker på det när jag ska gå ut. Speciellt om jag ska iväg någonstans. Vad ska jag ha för skor?

För det kan vara livsavgörande vad det är för skor du har på dig när du går ut. 12 cm klackar inte direkt läge för springa eller gå några mil. Ser snyggt ut, ha visst. Basketskor inte heller drömscenario om jorden går under men definitivt bättre än 12 cm klackar. Gympadojor tar inte dig in på krogen, men bästa alternativet för röra sig fort och bekvämt och längre sträckor. Boots med rågummi sula funkar också.

Ändå. Ibland vill man ju vara snygg i klackar. Oavsett om det är 12 cm eller 5. Och så jag som har jordens undergång i bakhuvet varje gång jag åker hemifrån. Har ju en sorts survivalkit i bilen. Fattas stormkök, annars en jävla bra start.

Så, vilken sorts skor har du på dig när du går ut?

Detta inlägg publicerades i framtidsdrömmar, i-lands problem, skor, survival kit, vardag. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar